Pages

Thursday, February 12, 2009

Kajahatan Mesir..........?


Akibat penutupan sempadan


Pertama sekali dan yang utama penulis ingin panjatkan setinggi kesyukuran kepada Allah diatas segala nikmat yang berulang kali diberikan. Alhamdulillah setelah sekian lama menyepi penulis tersentuh dan ingin untuk berkongsi sedikit rasa kekecewaan yang menyemat dihati penulis.

Hari ini sudah hampir 3 minggu selepas serangan regim Yahudi keatas penduduk Gaza. Jika dilihat kerugian yang dialami oleh regim Yahudi dianggarkan mencecah 13 billion, tetapi penulis bukan mahu menerangkan tentang perihal yang menimpa laknatullah itu tetapi penulis ingin menceritakan betapa kecewanya dan betapa geramnya tehadap Negara-negara yang tanpa segan silu mengaku Negara islam yang begitu tidak berhati perut yang boleh diibaratkan sudah kehilangan rasa simpati, rasa timbang rasa.
Negara berkenaan adalah Mesir, Negara kelahiran Rasul Allah(S.A.W). penulis tidak mempunyai niat untuk mengkritik tanah haram itu tetapi pemimpin yang memimpin tanah haram itu( harapnya tiada sangkaan negatif) sebelum itu penulis ingin menerangkan serba sedikit keadaan yang sedang melanda Palestin. Pada tika kita sedang menikmati kehidupan yang serba mewah ini, rakyat disana sedang bergelut untuk mencari makanan yang mana jika tiada bantuan yang dihulurkan, maka akan terjadilah krisis kemanusiaan yang paling teruk.
Tika ini juga hanya 10% kedai roti yang beroperasi di Bandar Gaza yang mana penduduk terpaksa beratur panjang untuk mendapatkan makanan. Inilah antara kesan yang melanda penduduk disana, malah kedai tersebut sudah kekurangan bekalan tepung dan bahan api untuk menjalankan aktiviti perniagaan. Boleh tidak saudara semua bayangkan jika bekalan tepung dan bahan api habis?
Mengapa jadi begini? Apa masyarakat dunia tidak menghulurkan bantuan? Sebenarnya bantuan yang diberi amatlah banyak, beribu-beribu tan makanan, tepung yang diberi, jadi dimana semua itu pergi? Sebagai info tambahan, segala bantuan yang diberi akan melalui sempadan Mesir dan Palestin, dan sejak 5 februari yang lepas, kerajaan Mesir telah menutup pintu sempadan tersebut yang mana menyababkan himpunan beribu-ribu tan bantuan terbiar dan rosak, sumber dari Utusan menceritakan bertan-tan makanan sudah rosak dan tidak boleh digunakan lagi kerana terbiar terkena panas dan enbum setiap hari,

Dari sini penulis tidak perlu rasanya menjelaskan betapa kejamnya Mesir mengalahkan Yahudi itu sendiri kerana Mesir membunuh rakyat Palestin secara perlahan-lahan berbanding dengan Israel yang membunuh terang terangan. Israel menyerang memberikan peluang kepada pejuang Islam untuk mendapatkan syahid tetapi ‘perang’ yang dilancar Mesir tidak.

Sedih melihat Negara islam sendiri yang membunuh Negara islam. Sedih melihat islam itu hanya pada nama dan amatlah sedih melihat Negara islam sendiri dipermainkan dan dijadikan boneka barat untuk melemahkan umat islam, untuk memecah belahkan umat islam, mengapa harus takut kepada manusia dan undang-undang ciptaan manusia, apa yang gerunnya jeriji besi penjara-penjara yang memenjara insan bergelar pejuang, mengapa harus patuh pada golongan celaka? Siksaan dunia atau siksaan akhirat yang perlu kita takut? Persoalan yang sedikit darpada berjuta ini sudah mampu untuk semua umat islam untuk menilai siapakah diri kita? sanggupkah anda melihat kehancuran islam berada dizaman kita? jahanam pihak barat jahanam lagi pihak islam yang terlibat dalam pakatan barat, Ya Allah hancurkanlah barat, berilah hidayah beserta taufiq kepada umat islam seantero dunia agar bangkit dari tidur yang panjang, bangunlah berjuang, bangunlah melawan TAKBIR……..TAKBIR…………………TAKBIR……………..

No comments: