Pages

Monday, August 19, 2013

Pray4Egypt

Dunia telah melihat betapa rakusnya manusia bilamana bermain dengan kuasa, sama ada meraih kuasa atau usaha mengekalkan kuasa. Dunia yang sinonim dengan 'kawalan Yahudi' dalam segenap aspek pemerintahan dan dasar. Pastinya mereka akan sedaya upaya menghalang segala usaha yang boleh mengganggu gugat kepentingan mereka dan rancangan mereka didalam mewujudkan 'A New World Order'.

Sejak kepimpinan Mesir bertukar setahun yang lalu, pelbagai usaha dilakukan 'jirannya' kerana pelbagai dasar dan halangan yang sebelum ini dikawal, berubah. pintu sempadan ke Palestin dibuka seluasnya. rakyat Palestin juga mendapat manfaat dalam aspek bantuan, kalau dahulu, bekalan makanan dan bantuan banyak yang rosak sebelum sampai kepada rakyat palestin, namun tidak setelah kepimpinan Morsi. kualiti kehidupan rakyat Mesir dan Palestin semakin baik.

Yahudi yang mengintai dari jauh mengatur rancangan untuk menjatuhkan Morsi. setiap pemimpin pastinya ada kelemahan dan titik kelemahan inilah yang menjadi modal bagi pelobi-pelobi Yahudi membesarkan isu dan menambah kebencian Rakyat.

Namun kini dunia telah menyaksikan bagaimana sistem demokrasi yang diagungkan barat telah hancur, bagaimana bila pilihan rakyat telah dijatuhkan dan tindakan yang sangat menghinakan amalan demokrasi itu tidak diambil tindakan oleh Amerika.

Ironinya selepas ini akan muncul sistem baru yang lebih baik dari demokrasi yang diciptakan barat, dan pastinya sistem itu akan memberikan kekuasaan mutlak kepada seseorang individu dan Amerika akan memastikan mereka adalah orang pertama yang mengamalkan sistem itu. Akan muncul 'seorang' yang dengan alasan membela keamanan sejagat menawarkan diri menjadi pemimpin untuk seluruh dunia seperti yang diingini Yahudi. Inilah yang terjadi dan yang dirancang terjadi, bila manusia sejagat melihat keseluruhan sistem telah gagal didalam memberikan keamanan kepada dunia. mereka akan hadir dengan muslihat mereka. jika pada waktu itu kita tersilap memilih mereka, maka generasi selepas kita akan menyaksikan lebih dari apa yang kita saksikan.

Semoga Umat Islam terus kuat didalam menilai erti kehidupan dan kebebasan.


No comments: