Pages

Wednesday, March 18, 2009

Pendakwah cemerlang....

Assalamualaikum kepada semua yang sudi membentangkan sejenak nikmat karuniaan Allah bagi membelek serba sedikit halaman yang diukir penulis sebagai tempat, wadah, platform untuk melaksanakan salah satu tanggungjawab utama penulis sebagai khalifatullah. Sesungguhnya menurut As-Syahid Imam Hassan Al-Banna menyatakan tanggungjawab itu melebihi masa yang ada, apa jua yang dilakukan tidak akan mampu memenuhi tanggungjawab yang diberi Allah kepada manusia sebagai pentadbir bumi ciptaan-Nya yang agung.

Pada ketika ini penulis sedang menyiapkan barangkali projek yang terakhir untuk sem 2 di IIUm ini, disebabkan kesibukkan yang begitu mencengkam, penulis terpaksa membiarkan sementara laman sawang penulis ini berhabuk.


Apa isu kali ini?

Orang selalu mengatakan, jika mahu menunuukkan teladan yang baik jika menyertai sesuatu pertubuhan islam, perlunya untuk menjaga pointer dan sebagainya, perlu ke? Dan betul ke? Disini penulis tidak berniat mah memprotes tetapi penulis mempunyai pandangan yang berbeda,

Dalam sebuah hadis, mafhumnya baginda tercinta ada menyatakan jika seseorang itu memfokuskan hidupnya untuk kehidupan dunia, maka akhiratnya akan binasa, tetapi jika seseorang itu memfokuskan hidupnya kepada dunia, aka nada kekurangan pada dunianya,(harap betulkan jika tersalah).

Jadi tidak mungkin dan amatlah jarang ada manusia yang mampu memfokuskan secara baik di kedua-dua ala mini, tetapi pokoknya kehidupan mana yang lagi memberikan kenikmatan?dunia hanya 60-70 tahun, jika nikmat yang diperoleh pun mungkin setelah kita memperoleh kejayaan, untuk Berjaya perlu kepada seseorang itu berusaha sehabis baik, namun, tidak pada sebaliknya. Jadi dalam ruangan yang pendek ini penulis ingin sampaikan dalam erti kata lain, jadikanlah hadis ini sebagai motivasi untuk meneruskan jalan dakwah antum semua. Jangan resah gulana jika dunia antum berada dalam keadaan yang hina, kerana InsyaAllah di sana Janji Allah pasti berlaku,

Betulkan niat semua pendakwah agama tercinta……sesungguhnya Kita adalah umat yang terbaik kerana dua perkara, menyeru kepada kebaikkan dan mencegah kepada kemungkaran…..

No comments: